DIGITAL TRÄFF MED PM3-NÄTVERKET DEN 11 MARS

Från strategi till verklighet – styrning, datadrivna beslut och samverkan i fokus

Välkommen till en ny nätverksträff. Tillsammans med experter och branschkollegor dyker vi ner i objektprodukter som accelererar effekthemtagning, vi utforskar hur en datadriven organisation kan bli mer än en vision, och avslutar med öppna digitala rum för dialog och erfarenhetsutbyte. Anmälan görs längre ner.

NÄR: 11 mars kl. 09.00-12.00
VAR: Teamslänk kommer via mejl i samband med anmälan

PROGRAM: Se nedan

 

Del 1 – Mer pang för pengarna med objektprodukter

Vill du fatta bättre och snabbare beslut samtidigt som du ser tydligare resultat tidigare? Genom välfungerande objektprodukter kan din organisation accelerera effekthemtagningen och skapa en stabil grund för styrning av förvaltning och utveckling.

Under detta pass delar konsulterna Maria Frostensson och Britta Schreiber sina insikter och ger konkreta tips på hur du arbetar med objektprodukter som verkligen gör skillnad. Vi kommer att utforska:

  • Varför behövs objektprodukter och vilket syfte fyller de?
  • Hur bidrar de till ökad nytta och effekt i organisationen?
  • Vad blir konsekvenserna beroende på om de utvecklas med en historisk syn eller med fokus på framtid och förändring?
  • Hur definieras innehåll och mål – och vad får det för konsekvens på styrningen och organisering?

Vi förenklar och ger dig verktygen för att få ut större effekt ur objektprodukterna.

 

Del 2 - Datadriven organisation – från utopi till verklighet

I en snabbt föränderlig värld krävs nya arbetssätt för att navigera rätt. Att bli en verkligt datadriven organisation handlar inte bara om teknik – det handlar om att skapa rätt förutsättningar för samarbete, styrning och förändring.

Under denna del av nätverksträffen delar Johan Fransson, vd för På AB, med sig av erfarenheter och insikter från många års arbete med förvaltning och utveckling. Du får handfasta tips och konkreta råd om hur du kan omsätta datadrivna ambitioner till faktisk verklighet.

Vi fokuserar på tre nyckelområden:

  • Tvärfunktionell förmåga – Att arbeta tvärfunktionellt låter enkelt, men är en utmaning i praktiken. Vad krävs för att det ska fungera på riktigt?
  • Samarbete och datainsamling – För att fatta beslut baserade på data behövs rätt information. Hur skapar vi förutsättningar för en effektiv datainsamling och delning?
  • Förändringsledning – En datadriven organisation kräver att både chefer och medarbetare är med på resan. Hur får vi alla att dra åt samma håll?

 

Del 3 – Digitala öppna rum – nätverka, dela insikter och diskutera utmaningar

Har du funderingar, utmaningar eller erfarenheter du vill diskutera med andra i samma situation? I våra digitala öppna rum får du möjlighet att ansluta dig till samtal där deltagarna delar kunskap, insikter och konkreta lösningar inom utvalda ämnen.

Här får du chansen att:

  • Möta och nätverka med andra som arbetar med liknande frågor.
  • Dela erfarenheter och utmaningar i en öppen och konstruktiv dialog.
  • Få inspiration och nya perspektiv från kollegor i branschen.

Detta är din arena – rummen leds av er som deltar. Vi vet att många har efterfrågat en plattform för att nätverka och utbyta erfarenheter, och här får du möjligheten att göra just det – på dina egna villkor!

Välj det rum som känns mest relevant för dig och var med i diskussionen – eller lyssna in på vad andra har att säga. Tillsammans skapar ni värdefulla insikter och bygger ett starkare nätverk!

 

Tipsa dina kollegor och anmäl er redan idag!

Tillhör du en organisation som har pm3-licens är du varmt välkommen att anmäla dig. Ni kan delta med så många personer ni önskar, men varje deltagare behöver göra en egen anmälan.

Tillhör du en organisation utan licens är du välkommen att läsa mer och kontakta oss.

Anmälan

Välkommen! Hör av dig om du har några frågor - annars ses vi på träffen!

Kontakt: licens@pm3.se eller 08-544 961 70

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på På i Stockholm AB, orgnr. 5562776657 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata