Kommunresan – lunchseminarium den 24/4 för dig som it- eller verksamhetschef på kommun

Välkommen på seminarium och lunch i Stockholms city den 24:e april (i samband med Kommits kommunkonferens)

Handskakning_wordpress

Kommunresan: Från traditionell systemförvaltning till effektiv styrning med verksamhetens och medborgarnas behov i fokus!

Att vara it-chef eller verksamhetschef på en kommun idag ställer höga krav. Du vill ligga i framkant gällande it-teknik, digitalisering och e-tjänster. Men hur lyckas du kombinera dagens it-lösningar med framtidens verksamhetsbehov? Några frågor som kan vara värda att fundera kring är:

  • Hur kan en tydligare samverkansstruktur inom kommunen (och mellan angränsande kommuner) bidra till att vi kan tillgodose kommuninvånarnas behov av en modern kommunal verksamhet med effektivt utnyttjande av modern teknik?
  • Låter vi verksamhetens och medborgarnas behov styra utvecklingen eller är det tekniken som styr?
  • Är it- och verksamhetsutveckling gemensam och prioriterar vi våra verksamhetsbehov gemensamt?

På AB äger och utvecklar förvaltningsstyrningsmodellen pm3 och vi har hjälpt många kommuner att skapa styrning av verksamhet och it-lösningar i samverkan, där utgångspunkten är verksamhetens behov och kommunens medborgare. Flera av kommunerna har gjort en resa från traditionell systemförvaltning till en effektiv förvaltnings- och portföljstyrning. Ofta har resan inkluderat en förflyttning från starka personberoenden och höga förvaltningskostnader till samverkan och styrning mellan flera parter och till en god kostnadskontroll. Läs mer om På här.

I samband med Kommits kommundagar i Stockholm bjuder vi in till ett seminarium måndagen den 24:e april. Seminariet riktar sig till dig som är it-, ekonomi- eller verksamhetschef. Helene Nuder och Ulf Sidklev är konsulter hos På AB med specifik erfarenhet av att stödja kommuner i deras resa mot en effektiv förvaltnings- och portföljstyrning. Denna förmiddag delar de med sig av hur de har arbetat för att hjälpa kommuner att, genom samverkan, fatta gemensamma beslut om it- och verksamhetslösningar som ligger i linje med de behov som finns.

När? Måndagen den 24:e april kl. 11.00-12.00. Lunch från kl. 12 för dig som vill stanna och fortsätta prata med föreläsarna och andra deltagare
Var? Nordic Light Hotel och lokal HALO, Vasaplan 7 – ett stenkast från Stockholms centralstation
Varför? För dig som vill ta nästa steg mot en effektivare styrning och vill höra hur andra kommuner har gjort samma resa

Seminariet är kostnadsfritt och vi garanterar två deltagare per kommun. Vill ni gå fler än ni välkomna att kontakta oss och ställa på väntelista: info@pm3.se. Har du andra frågor går det bra att kontakta oss.

Varmt välkommen!

Vänliga hälsningar,
På AB